Hoeveel moet je sporten om 10 kilo af te vallen?

Hoeveel moet je sporten om 10 kilo af te vallen?

Het zou mooi zijn als je precies wist hoeveel je moet sporten om 10 kilo af te vallen. Als je last hebt van overgewicht, is het goed om meer te gaan bewegen. Dat helpt om meer calorieën te verbranden en dus om af te vallen.

Wat helpt het beste bij het afvallen?

Sporten is een goede manier om het afvallen te stimuleren. Je kunt dan extra vet verbranden en meer bewegen is natuurlijk altijd gezond. Het is echter niet mogelijk om te zeggen: Je moet minstens zoveel trainen om 10 kilo af te vallen. Ieder lichaam is anders.

Hoeveel je afvalt, hangt namelijk af van je eigen lichaamsgewicht op dat moment, hoe intensief je sport en ook van de sport die je doet. Elke sport is goed om te doen, maar het verschilt of je gaat basketballen of aan krachttraining doet.

Dus op de vraag hoeveel je moet sporten om 10 kilo af te vallen, is geen duidelijk antwoord te geven. Wel zijn er tips om het afvallen met sporten makkelijker te maken.

Met deze sporten gaat 10 kilo afvallen sneller

Als je graag wilt afvallen, zul meer moeten gaan bewegen. Maar welke sport kies je dan? Hoewel er bepaalde sporten zijn, waarbij je veel calorieën kunt verbranden, is het toch verstandig om iets te gaan doen dat je leuk vindt. Anders houd je het niet vol.

En elke sport is op zich goed om sneller af te vallen. Alles is beter dan op de bank blijven zitten. Maar wil je het afvallen stimuleren, dan zijn de volgende vormen van training zeer efficiënt om kilo's kwijt te raken:

Intervaltraining: Hierbij wissel je korte periodes van intensieve actie af met rusten. Je hartslag gaat flink omhoog en je verbrandt veel calorieën. HIIT training is hier een voorbeeld van.

Krachttraining: Door aan krachttraining te doen, maakt je lichaam meer spierweefsel aan. Spieren zijn grootverbruikers van energie. Daardoor zul je tijdens, maar ook na de training nog calorieën verbranden.

Wil je meer afvallen, denk dan eens aan kickboksen. Tijdens een kickbokstraining verbrandt je veel calorieën (tot wel 750 in een uur). Daarbij worden allerlei verschillende vormen van training gedaan, waaronder kracht- en intervaltraining.

Richt je niet alleen op sporten, maar ook op voeding

Ondanks dat meer sporten een goed idee is, red je het niet alleen daarmee om af te vallen. Verbrand je bijvoorbeeld 500 calorieën omdat je een uur gezwommen hebt, dan is dat mooi.

Maar met een bagel met roomkaas of twee snickers, een broodje gezond of zelfs een maaltijdsalade heb je dat zo weer binnen. Daarom is het goed je te realiseren dat je al je goede resultaten snel kwijt kunt zijn, als je niet ook je eetpatroon aanpast.

Zorg daarom ook voor een gezond dieet, dat het afvallen helpt te ondersteunen. Bij Delda Sport helpen we je niet alleen met meer bewegen, maar ook om gezonde keuzes op het gebied van voeding te maken. Vraag meer informatie aan via de link onderaan de blog.

Om het afvallen te bevorderen raden we aan om enkele keren per week te sporten. Probeer ook gedurende de dag meer te bewegen. Dat hoeft niet door sporten te zijn, maar gewoon door wat vaker een wandeling te maken, naar de supermarkt te fietsen of een paar keer de trap op en af te lopen.

Hulp bij het afvallen

10 Kilo afvallen is zeker haalbaar, maar het gaat niet vanzelf. Toch hoeft sporten om af te vallen geen straf te zijn. Bij Delda Sport we gaan ervan uit dat trainen leuk kan zijn en we zorgen er dan ook voor dat onze kickbokstrainingen altijd afwisselend en uitdagend zijn.

Sporten met een personal trainer is een goed idee als je 10 kilo wilt afvallen. Met de juiste begeleiding lukt dat sneller dan je denkt. Nieuwsgierig? Vraag snel meer informatie aan via onderstaande link.

Contactformulier >>

Reactie plaatsen

Wij gebruiken cookies