arrow_drop_up arrow_drop_down

De beste manieren om buiten te sporten

Heerlijk, het is weer zomer en dat is de ideale tijd van het jaar om buiten te sporten. Veel mensen kiezen voor hardlopen, maar er zijn echt meer manieren waarop je buiten lekker in beweging kunt komen. Van skeeleren tot kickboksen, er is genoeg te doen!

Goed weer, goede temperatuur: ga buiten sporten!

Buiten sporten is gezond, maar dan moet het weer wel een beetje meedoen. En ‘s zomers is het nu eenmaal vaker een wat aangenamere temperatuur dan ‘s winters. Pak daarom je sportkleding en ga buiten sporten.

Niet alleen is het weer goed, maar het is ook lang licht, waardoor je na je werk makkelijk nog een training kunt doen. Buiten sporten geeft energie en maakt je vrolijk. Bedenk dat je niet altijd een intensieve workout hoeft te doen, maar dat een wandeling al een goede vorm van beweging is.

Geen zin in hardlopen? Er is nog veel meer mogelijk. Bekijk onderstaande ideeën en ga daarna zelf aan de slag.

Tips om buiten te sporten

Fietsen

De zomer is het ultieme seizoen om te fietsen. Je kunt op de fiets aardig wat afstanden afleggen. Plan een lange zaterdag in voor een tour of een pittig uurtje fietsen op een avond. Fietsen is een sport die je gewrichten ontziet, waardoor bijna iedereen het kan doen.

Skeeleren

Als je eens wat anders wilt doen, is er skeeleren. Het is goed voor je hele lichaam: je traint er je benen, billen, armen en buikspieren mee. Ook is het goed om flink wat calorieën te verbranden.

Wil je gaan skeeleren, moet je misschien even de tijd nemen om de techniek onder de knie te krijgen. Zorg vooral dat je weet hoe je goed moet remmen, dat is belangrijk om veilig te kunnen skeeleren. Maar is dit gelukt, kun je met deze leuke sport je conditie trainen.

Wandelen

Ook wandelen is heel goed om je lichaam te trainen. Mensen die niet in staat zijn hard te lopen, kunnen meestal wel wandelen. Ga in je eentje op pad of met een vriend(in). Nederland ligt vol mooie wandelpaden, dus houd de variatie erin door regelmatig een ander pad te kiezen.

Zwemmen

Is het heel mooi weer? Ga zwemmen en dan wel buiten! Het koude water is goed voor je lijf en stimuleert de doorbloeding. Door te zwemmen train je al je spieren en het is goed voor je hart en longen. In Nederland is veel water, dus neem een sprong en trek baantjes in een mooi natuurwater.

Kickboksen

Hoewel de sportscholen gelukkig weer open zijn, twijfel je misschien toch of je wel binnen wilt sporten. Kickboksen kun je echter ook goed buiten doen. Train op een veldje of een plein in de buurt. Je hebt niet veel nodig om te kickboksen.

Je kunt er ook voor kiezen om te gaan trainen met een personal trainer van Delda Sport en dat kan net zo goed buiten, bij jou in de buurt. Je haalt dan nog meer uit je training. De trainer stelt een plan van aanpak op, gebaseerd op de doelen die jij wilt behalen.

Buiten kunnen jullie een leuke en intensieve training doen. Je werkt aan zowel je kracht als aan je conditie. Binnen korte tijd ben jij weer helemaal in vorm! De trainer helpt je natuurlijk de basistechnieken te leren. Iedereen kan kickboksen of je nu al ervaring hebt met sporten of niet.

Wil je meer weten over de sporten die je kunt doen of over personal training? Stel je vraag via onderstaand formulier en we nemen snel contact met je op.

Contactformulier >>

Reactie plaatsen

Wij gebruiken cookies