Gratis cursus kickboksgeheimen van oa: Badr Hari en Gokhan Saki
Direct toegang

Winnen met Kickboksen

7 Ultieme Tips om een betere kickbokser te worden

Page content

article content

Kickboksen op latere leeftijd: is dat goed voor je?

Kun je nog gaan kickboksen op latere leeftijd en is dat wel goed voor je? Als je aan kickboksen denkt, zie je vaak gespierde jonge mannen en vrouwen in de ring. Maar kickboksen is ook voor oudere mensen een sport die veel goed kan doen voor het lichaam.

Kickboksen als workout

Als je kickboksen beoefent als full body workout, is het een goede sport om het lichaam fitter, sterker en gezonder te maken. Je doet dan aan kickboksen zonder het sparren, dus zonder elkaar te raken of te slaan. Je gebruikt dan alleen de bewegingen om je lichaam te trainen.

Latere leeftijd kickboksen

Je werkt door te kickboksen aan veel verschillende punten: kracht, snelheid en behendigheid. Maar het helpt ook bij coördinatie, balans en flexibiliteit.

Juist als je ouder wordt zijn dat de dingen, waarvan je vaak merkt dat die minder worden. Door je balans en coördinatie te verbeteren, loop je minder risico om te vallen en iets te breken.

Begeleiding door een goede trainer

Samen met een trainer kun je de kickbokstechnieken onder de knie krijgen. Je leert op de goede manier te trappen en te stoten. Je werkt aan je conditie en het sterker maken van je spieren. Of je nu oud of jong bent, iedereen kan deze technieken leren.

Toch moet je wel rekening houden met het feit dat kickboksen veel vraagt van het lichaam. Er worden veel snelle bewegingen gemaakt en die zijn belastend voor je gewrichten. Je zult goed op moeten letten wat je aankunt.

Daarom is het belangrijk dat je onder begeleiding van een goede trainer aan de slag gaat. Dit is vooral ook als je een blessure hebt of zwakke plekken waar rekening mee moet worden gehouden.

Personal training

Bij Delda Sport kun je kiezen voor kickboksen onder begeleiding van een personal trainer, waarbij je individueel les krijgt. Tijdens deze lessen krijg je een uitstekende begeleiding, waarbij rekening wordt gehouden met jouw mogelijkheden. De oefeningen kunnen worden aangepast, zodat je in je eigen tempo alles kunt leren.

Kickboxen latere leeftijd

Onze trainers zijn goed opgeleid en zorgen ervoor dat de training veilig verloopt. Dat is voor ons een belangrijk uitgangspunt. In onze luxe PT studio kun je in alle privacy sporten, zodat je je altijd op je gemak voelt.

Naast de individuele lessen, bieden we ook training aan in kleine groepjes. Er sporten niet meer dan 6 personen in een Small Group Training. Je kunt dan ook profiteren van veel aandacht, maar ook van de gezelligheid van het sporten met anderen.

Nooit te oud om te leren

Zo bezien heeft kickboksen veel voordelen, ook op latere leeftijd. Niet alleen jonge sterke mensen kunnen dit leren, je bent nooit te oud om iets nieuws te proberen. Kies voor een sterk en fit lichaam door te kickboksen.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je ook eens een kickboksles proberen, of wil je ons iets vragen over kickboksen? Laat je gegevens dan achter via onderstaand formulier en wij nemen binnen 12 uur contact met je op.

Contactformulier >>

Laat een bericht achter

Comment Section

0 reacties op “Kickboksen op latere leeftijd: is dat goed voor je?

Plaats een reactie


*