Gratis cursus kickboksgeheimen van oa: Badr Hari en Gokhan Saki
Direct toegang

Winnen met Kickboksen

7 Ultieme Tips om een betere kickbokser te worden

Page content

article content

Hoe je van je gewone kom havermout een superontbijt kunt maken

Met havermout en melk heb je een gezond ontbijt, maar hoe maak je er een superontbijt van? Er zitten veel gezonde stoffen in havermout. Het vult goed, geeft veel energie en is daarom een goed begin van de dag.

Vol gezonde voedingsstoffen

Volkoren havermout bevat veel gezonde stoffen en zorgt daardoor voor een goede gezondheid. Het verlaagt het cholesterol, bevat veel vezels, bevat vitamines en mineralen en is glutenvrij.

Dus havermout is gezond. Maar het kan nog beter! Want havermout bevat niet zoveel eiwitten en die heb je als sporter wel nodig. Dat valt gemakkelijk te verhelpen, door wat lekkere voedingsstoffen aan je kom havermout toe te voegen:

Noten

Noten bevatten van nature veel eiwitten. Zonnebloempitten, cashewnoten of walnoten smaken heerlijk in havermout en geven het ook nog een knapperige bite.

Hoe maak je havermout superontbijt

Eieren

Eieren in je havermout? Het kan echt. Je kunt in plaats van een zoete kom pap er ook een hartige kom van maken. Leg een spiegelei bovenop je havermout voor een paar gram extra eiwitten. Als je havermout als lunch eet, kun je er ook champignons en kaas aan toevoegen.

Pindakaas

Je kunt een eetlepel pindakaas, of elke andere notenboter, aan de havermout toevoegen. Het geeft een lekker pittig smaakje en voegt 4,5 gram eiwit aan je pap toe.

Melk

Als je havermout met 200 ml melk maakt, zorg je al voor 8 gram eiwitten. Voeg er nog wat Griekse yoghurt aan toe voor extra eiwitten. Amandelmelk, kokosmelk of rijstmelk bevatten maar 0,5 gram eiwitten per 100 ml. Dus mag je geen koemelk, kies dan voor geitenmelk of sojamelk. Sojamelk bevat nog 3 gram eiwitten.

Eiwitpoeder

Geen tijd of geen zin om iets te verzinnen om bij je havermout te doen? Dan kun je altijd nog eiwitpoeder toevoegen. Hiermee voeg je in een keer 25 gram eiwitten aan je ontbijt of lunch toe. Los het eerst op in wat melk, zodat je geen klontjes krijgt.

Sport je graag en wil je meer weten over sporten en gezonde voeding? Of wil je meer informatie over kickboksen? Laat je gegevens dan achter via onderstaand formulier en wij nemen binnen 12 uur contact met je op.

Contactformulier >>

Laat een bericht achter

Comment Section

0 reacties op “Hoe je van je gewone kom havermout een superontbijt kunt maken

Plaats een reactie


*