Gratis Kickboks Gids voor beginners (e-book)
Direct Toegang
X
Gratis Kickboks Gids voor beginners (e-book)
50% Complete

Page content

article content

Heb je eiwitshakes nodig na het kickboksen?

Misschien vraag je je af of eiwitshakes goed zijn voor na het sporten? Je verbruikt een hoop energie en je lichaam kan wel een oppepper gebruiken na een kickbokstraining. Is een eiwitshake dan het beste?

Herstel na intensieve training

Na een intensieve kickbokstraining hebben je spieren een grote prestatie geleverd. Door flink te sporten ontstaan er miniscule scheurtjes in je spieren en om je spieren weer op te bouwen heb je eiwitten nodig.

Uit onderzoek blijkt dat als je direct na de training hoogwaardige eiwitten inneemt, dit de spieropbouw stimuleert. Zijn eiwitshakes dan het beste om in te nemen of kun je ook toe met andere bronnen van eiwit?

Eiwitshakes bij kickboxen

Bron van eiwitten

Eiwitshakes zijn over het algemeen gebaseerd op vier soorten eiwit:

  • Wei eiwit (melkeiwit)
  • Caseïne eiwit (melkeiwit)
  • Soja eiwit (plantaardig)
  • Hennep eiwit (plantaardig)

Aan de shakes worden allerlei smaken toegevoegd, zoals chocolade of aardbei, omdat eiwitpoeder niet erg lekker smaakt.

Wei-eiwit wordt het snelste door het lichaam opgenomen en bevat het hoogste gehalte aan leucine. Dit aminozuur helpt bij de opbouw van spiereiwitten. Caseine en soja eiwit worden langzamer opgenomen en bevatten iets minder leucine. Hennep poeder bevat het minste leucine, maar weer veel vezels en voedingsstoffen.

Kickboksen eiwitshakes

Spieropbouw door eiwitten

Eiwitshakes kunnen heel nuttig zijn voor mensen die intensief sporten. Het is namelijk zo dat vloeibare producten snel door het lichaam worden opgenomen, waarna ze helpen bij het fysieke herstel.

Toch is het niet echt nodig. Je betaalt vaak een stevig prijskaartje voor een eiwitshake, terwijl de gezonde eiwitten ook terug te vinden zijn in normale producten, zoals kipfilet, eieren en melk.

Je kunt er voor kiezen om een eiwitshake te nemen, want het is natuurlijk een gemakkelijke bron van eiwitten. Let wel op dat er niet veel toevoegingen in zitten die niet gezond voor je zijn (suikers, synthetische zoetstoffen, gluten of minder goede eiwitbronnen zoals gelatine).

Wil je meer weten over voeding en sport, of wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen? Laat je gegevens dan achter via onderstaand formulier en wij nemen binnen 12 uur contact met je op.

Contactformulier >>

Laat een bericht achter

Comment Section

0 reacties op “Heb je eiwitshakes nodig na het kickboksen?

Plaats een reactie


*