Wij gebruiken cookies
Gratis cursus kickboksgeheimen van oa: Badr Hari en Gokhan Saki
Direct toegang

Page content

article content

5 Dingen waar je aan moet denken na je kickbokstraining

Je sport regelmatig, is het dan belangrijk om te letten op wat je doet na de training? Ja, want het heeft grote gevolgen op hoe je lichaam reageert op al die inspanning. Daarom is het belangrijk dat je genoeg drinkt, goed eet en goed slaapt.

Er zijn vijf dingen die je na het kickboksen het beste kunt doen:

Stretchen en zorgen voor een goede cooling down. Wil je weer snel naar huis na je kickbokstraining? Begrijpelijk. Maar als je een zware workout gehad hebt, hebben je spieren veel te verduren gehad.

Doen na kickbokstraining

Als je zorgt voor een goede cooling down met wat stretches, zorg je voor een goede doorbloeding en de afvoer van melkzuur. Hiermee voorkom je spierpijn en stimuleer je spierherstel. Je hebt uiteindelijk meer aan je trainingssessie dan als je hier geen aandacht aan besteed.

– Zorgen voor veel hydratatie: dus veel drinken, meer dan je normaal doet. Vooral als je veel gezweet hebt (wat met kickboksen altijd het geval is), moet je zorgen dat je je mineralen, electrolyten en glycogeen weer aanvult.

Water drinken is altijd goed, maar voor wat extra’s kun je kiezen voor kokoswater of een energiedrankje.

– Gezond eten. Kies niet voor een vette en gemakkelijke hap. Dit belast je spijsvertering alleen maar. Kies voor goede en snel opneembare voedingsstoffen, zoals eiwitten en goede koolhydraten. Dat bevordert spiergroei en spierherstel.

– In beweging blijven. Als je na je kickbokstraining helemaal niets meer doet, alleen maar op de bank zitten of werken aan je bureau, dan zul je merken dat je stijf wordt.

Maak een wandeling gedurende de dag of doe nog wat oefeningen ‘s avonds. Dit heet actief herstel en helpt je meer uit je training te halen.

– Goed slapen. Slaap is belangrijk om je energie weer op te laden en je lichaam de tijd te geven goed te herstellen.

Doen na kickboxtraining

Gezond leven doe je niet alleen in de sportschool. Ook na het sporten kies je voor je eigen gezondheid. Als je op deze vijf dingen let zul je merken dat je meer haalt uit je kickbokstraining!

Heb je vragen over kickbokstraining en hoe je aan je gezondheid kunt werken, of wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen? Laat je gegevens dan achter via onderstaand formulier en wij nemen binnen 12 uur contact met je op.

Contactformulier >>

Laat een bericht achter

Comment Section

0 reacties op “5 Dingen waar je aan moet denken na je kickbokstraining

Plaats een reactie


*