Gratis cursus kickboksgeheimen van oa: Badr Hari en Gokhan Saki
Direct toegang

Winnen met Kickboksen

7 Ultieme Tips om een betere kickbokser te worden

Page content

article content

Hoe kickboksen jou kan helpen met een laag zelfbeeld

Kan kickboksen helpen als je een laag zelfbeeld hebt? Misschien twijfel je of een sport daar veel aan kan bijdragen. Maar kickboksen zorgt ervoor dat je minder piekert, je beter voelt over jezelf en minder last van angst hebt.

Wat is een laag zelfbeeld?

Een laag zelfbeeld hebben betekent dat je niet veel vertrouwen in jezelf hebt en dat je denkt dat je niet veel waard bent. Het is normaal om wel eens te twijfelen, maar als je een laag zelfbeeld hebt, zul je eigenlijk altijd denken dat je je taken niet goed zult uitvoeren.

Op je werk maar ook privé kan een laag zelfbeeld je hinderen. Iets nieuws ondernemen, je werk doen, met een vreemde praten, dat kan allemaal als iets heel moeilijks gezien worden. Iemand met een laag zelfbeeld zal denken dat het toch niet goed gaat.

Kickboxen-helptbij-laagzelfbeeld

Een laag zelfbeeld betekent dat je:

  • Weinig zelfvertrouwen hebt
  • Last van angsten hebt
  • Veel piekert
  • Moeilijkheden uit de weg gaat
  • Wat je wel goed doet als onbelangrijk afdoet

Mensen met een laag zelfbeeld hebben veel last van spanningen. Zoveel dingen die ze moeten doen leveren angst en weerstand op. En dat zorgt voor veel piekeren.

Hoe kan kickboksen hierbij helpen?

Sporten is sowieso goed voor mensen met een laag zelfbeeld. Maar kickboksen is een geweldige sport, omdat het kan helpen het zelfvertrouwen een boost te geven. Het zet je namelijk in je eigen kracht. Dit zijn de voordelen:

1. Voor jezelf opkomen

Van oorsprong is kickboksen een vechtsport. Nu kun je het gewoon doen als fitness, maar de insteek is nog steeds dat je voor jezelf opkomt. Je deelt trappen en stoten uit en dat geeft een gevoel van kracht.

Tijdens het kickboksen ga je merken dat je het waard bent om voor jezelf op te komen. Daarbij voel je ook dat je eigenlijk best sterk bent en veel aankunt. Beetje bij beetje zal je zelfvertrouwen gaan groeien.

2. Meer doorzettingsvermogen

Een kickbokstraining kan behoorlijk pittig zijn. De trainer zal je helpen je grenzen te verleggen. Daardoor ga je inzien dat je veel doorzettingsvermogen hebt. Dit geeft je zeker een goed gevoel over jezelf.

Hierdoor zul je merken dat je sterk bent, dat je moeilijkheden kunt overwinnen en trots voelen. Dat is goed om een beter zelfbeeld te vormen.

Laag-zelfbeeld-kickboksenhelpt

3. Verminderen van piekeren

Kickboksen is een goede uitlaatklep. Je raakt er stress en spanning door kwijt. Ten eerste al omdat je druk aan het sporten bent. Je hebt al je aandacht nodig voor de training en die vraagt veel van je. Je zult even niet kunnen nadenken over angsten en stress.

Maar trappen en stoten betekent ook dat je je lekker kunt uitleven. Je spieren zullen alle opgeslagen spanning kwijt kunnen. Dit alles zorgt er al voor dat je je opgelucht kunt voelen na een training.

Goede begeleiding

Kickboksen is een bijzondere sport, die je zowel lichamelijk als geestelijk beter doet voelen. Door regelmatig te kickboksen wordt je in je eigen kracht gezet, waardoor je meer zelfvertrouwen zult krijgen.

De begeleiding door een goede trainer is hierbij wel onontbeerlijk. Deze kan je helpen als je (vooral in het begin) je onzeker voelt en misschien bang bent om deze nieuwe sport te proberen. De trainers van Delda Sport hebben een goede opleiding en zullen ervoor zorgen dat je je altijd op je gemak voelt.

Heb je zin gekregen om aan je lage zelfbeeld te gaan werken? Vul je dan je gegevens in onderstaand formulier in. We nemen binnen 12 uur contact met je op.

Contactformulier >>

Laat een bericht achter

Comment Section

0 reacties op “Hoe kickboksen jou kan helpen met een laag zelfbeeld

Plaats een reactie


*